ΠΟΜΙΔΑ: ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΦΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Μονιμοποίηση της δήθεν έκτακτης φορολογίας στα ακίνητα δρομολογεί το προσχέδιο του Ενιαίου Φόρου στα Ακίνητα που δόθηκε στις 23.10.2013 στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Οικονομικών, ανακοίνωσε η ΠΟΜΙΔΑ με δελτίο Τύπου της.

Από το 2014 και εφεξής, η ακίνητη ιδιοκτησία, παρότι καταματωμένη από τα αλλεπάλληλα χαράτσια, ΦΑΠ κλπ. και απαξιωμένη από την οικονομική κρίση, καλείται να πράξει το αδύνατο: Να πληρώνει έως και 4 δις ετησίως στον «Πίθο των Δαναίδων» που ονομάζεται Ελληνικό Δημόσιο…

Σημαντικό για την φύση του νέου φόρου είναι το ότι, όπως σε όλη την Ευρώπη πλην Γαλλίας, κάθε περιουσιακό στοιχείο έχει τη δική του φορολογική ταυτότητα και επιβάρυνση. Αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο που θα μπορούσε να συνεισφέρει, μαζί με τα άλλα αναγκαία μέτρα, στην επανεκκίνηση της κτηματαγοράς, και συνεπώς και ολόκληρης της οικονομίας. Παρότι φαίνεται ως δήθεν αναλογικός, ο προτεινόμενος ΕΝΦΑ έχει ενσωματωμένη όχι μόνον έντονη προοδευτικότητα, αλλά κυριολεκτικά αρπακτικότητα, ιδιαίτερα στα - σήμερα αζήτητα - οικόπεδα. Τα «σταυρό του μαρτυρίου» εξακολουθεί να αίρει η αστική ακίνητη ιδιοκτησία ενώ η συνεισφορά της καθαρά αγροτικής έχει προφανώς συμβολικό και μόνον χαρακτήρα. Συνεπώς το προσχέδιο έχει ανάγκη από άμεσες αλλαγές που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την όποια εισπραξιμότητά του, χωρίς να στείλουν στρατιές ιδιοκτητών στις φυλακές της χώρας μας. Ενδεικτικά απαριθμούμε τις εξής απόλυτα αναγκαίες παρεμβάσεις:

*Τα μακροχρόνια ξενοίκιαστα ακίνητα πρέπει να εξομοιωθούν με τα ημιτελή και να φορολογούνται με το 40% της φορολογικής επιβάρυνσης της οικείας ζώνης.

*Οι φορολογικοί συντελεστές για τα οικόπεδα πρέπει να μειωθούν στο μισό από όσο προβλέπει το προσχέδιο, δεδομένου ότι επιβαρύνονται πέραν πάσης πραγματικότητας. Σε πολλά από αυτά ο συντελεστής αξιοποίησης οικοπέδου (ΣΑΟ) πρέπει να μειωθεί στο επίπεδο του ισχύοντος Συντελεστή Δόμησης (ΣΔ) διότι στο λογισμικό του Ε9 έχει οριστεί αυθαίρετα και με απόλυτη αδιαφάνεια σε τιμή πολύ μεγαλύτερή του, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται η φορολογική επιβάρυνση.

* Για τα κάθε είδους διατηρητέα και ιστορικά κτίρια να καθοριστεί μειωτικός συντελεστής 0,40.

*Να αντικατασταθούν οι βεβαιώσεις των Δ.Ο.Υ. που ζητούνται για σύνταξη συμβολαίων ή άσκηση κάθε είδους αγωγών, με αυτόματα εκδιδόμενες βεβαιώσεις από την ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ., ιδιαίτερα για δίκες ασφαλιστικών μέτρων και αποβολής δύστροπων μισθωτών. Είναι δυνατόν για τέτοιες δίκες με μηνιαίο μίσθωμα π.χ. 200 ευρώ, να πρέπει ο ιδιοκτήτης - θύμα να εκλιπαρεί στις ουρές των εναπομεινασών Δ.Ο.Υ. για δύο βεβαιώσεις, εισοδήματος και Ενιαίου Φόρου?

*Να διατηρεί το δικαίωμα μείωσης του φόρου σύμφωνα με τα καθοριζόμενα κριτήρια και όποιος φορολογούμενος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, προερχόμενες όμως από ανεξόφλητο ΦΑΠ, ΕΕΤΑ, και ΕΕΤΗΔΕ 2011-2013, από φόρους δηλαδή που βεβαιώθηκαν μέσα στο εφετεινό φορολογικό «τσουνάμι».

*Να καθοριστεί ποσοστό έκπτωσης 10% σε όσους κατορθώσουν να εξοφλήσουν εφάπαξ το φόρο, και όχι η προβλεπόμενη συμβολική έκπτωση 1,5%.

*Να αναγνωριστεί επί τέλους το μονομερές δικαίωμα των φορολογουμένων, να εκχωρήσουν στο Δημόσιο ακίνητο πλήρους κυριότητάς τους κατά 100%, για την εξόφληση οφειλομένων φόρων ΕΝΦΑ, ΦΑΠ, ΕΕΤΑ και ΕΕΤΗΔΕ των ιδίων και των μελών της οικογενείας τους, ποσού άνω των 50.000€ για το οποίο προβλέπεται εκτός από πλειστηριασμό περιουσίας, και φυλάκιση τριών (3) ετών, αν αποδεδειγμένα στερούνται μετρητών Τυχόν υπερβάλλον ποσό να συμψηφίζεται με οφειλές φόρων των έως και δύο επομένων ετών.